Home /Grafica publicitara & design grafic

Grafica publicitara & design grafic

Scurta istorie a graficii publicitare

Primele forme de publicitate dateaza inca din Antichitate si erau sub forma de picturi murale menite sa atraga atentia trecatorilor. Nevoia de promovare a inceput odata cu trocul si comertul cand reclama avea doar rol informativ. Ulterior, datorita aparitiei concurentei, s-au adaugat elemente estetice si de natura emotionala pentru a convinge si a fideliza clientii.

In Egiptul antic au aparut prime forme de publicitate outdoor, pietre sculptate asezate stradal ce aveau ca scop informarea trecatorilor cu privire la serviciile sau produsele comercializate.

Primul pas spre grafica publicitara s-a realizat in 1453, cand  Johann Gutenberg a descoperit tiparul. Cativa ani mai tarziu, comerciantii au inceput sa-si tipareasca mici flyere descriptive, ce contineau si simboluri, dar si texte atragatoare si pe care le lipeau pe pereti.

In 1469 apar primele afise si deci designul graphic incepe sa se dezvolte. Incep sa fie folosite imagini gravate in lemn, dar si tiparite (1525 in Germania).

Inventarea litografiei in 1796  reprezinta un salt major in grafica publicitara, acesta permitand realizarea afiselor illustrate de mari dimensiuni. Iar incepand cu 1836 publicitatea a luat amploare, toate ziarele inserand o rubrica de anunturi comerciale pentru a-si creste vanzarile.

Afisul devine o opera de arta in 1891, cand Toulouse-Lautrec realizează primul său afiș pentru Moulin Rouge. Tehnicile si calitatea grafica se imbunatatesc semnificativ, graficienii sunt recunoscuti ca artisti si apar si primii colectionari de afise.

In perioada anilor 1920 se dezvolta termeni ca brand, packaging design si logo. Tot atunci, bannerele publicitare incep sa fie promovate cu ajutorul avioanelor mici care tractau banner-ul, prin evenimente de mare anvergura, dar si prin expunerea pe cladiri inalte si iluminarea lor.

Graficienii agentiei D’Arcy care lucra pentru Coca-Cola Company, lanseaza primul personaj asociat unei campanii, Mos Craciun.

Dupa al doilea razboi Mondial se dezvolta televiziunea si apar noi concepte si tehnici publicitare adaptate schimbarilor tehnologice, trend care se perpetueaza si astazi.

Grafica publicitara moderna se realizeaza in programe speciale de tip vectorial sau raster si necesita atat cunostinte avansate de utilizare a calculatorului, cat si cunostinte despre imagine, estetica si culori.

Cum te ajuta grafica publicitara?

 

✔ comunici mai usor prin imagini decat prin cuvinte

✔ logo-ul se retine mai usor decat un text sau un nume

✔ culorile atrag privirea

✔ ajuta la cresterea vizibilitatii business-ului

✔culorile transmit emotii

✔ te diferentiezi rapid si mai usor fata de competitie

✔ sigla se asociaza cu produsul

✔ ajuta la fidelizarea clientilor

✔ intareste identitatea brandului

✔ imaginea face mai mult decat 1000 de cuvinte

Statistici

 

✔ 70% din companii investesc in strategii vizuale de marketing

✔ 65% din imaginile vazute de o persoana, sunt retinute

✔ 85% din campaniile de marketing de pe retelele sociale se bazeaza pe vizual

 

Ce facem noi?

Zebra Advertising este o agentie de publicitate ce ofera un spectru larg de produse si servicii de promovare, iar pe partea de grafica ne ocupam cu

➜ design de logo

➜ ilustratie digitala

➜ grafica de carte

➜ grafica publicitara (design de bannere, afise, flyere)

➜ design de ambalaj

Design de logo

 

Folosim tehnici si programe de ultima generatie si reusim sa atingem cele mai inalte standarde in domeniul creatiei de logo. Vei avea o discutie cu graficianul nostru care iti va pune intrebari pentru a-si face o idee de ansamblu despre firma ta, veti vorbi despre culori si semnificatia lor si veti stabili impreuna ce mesaj va fi transmis prin logo. Apoi vei primi trei variante de grafica si, in urma modificarilor, vei ramane la forma finala in format vectorial. Sigla este insotita de un Manual de Utilizare in care sunt incluse toate informatiile de care ai nevoie, codurile de culoare folosite, fonturile, distantele dintre elemente si multe altele.

Ilustratia digitala

 

Ilustratia este arta vizuala prin care se extrage esenta dintr-o imagine, si utilizand cat mai putine elemente, graficianul reuseste sa evidentieze,  in lucrarea lui, personaje si obiecte care se imbina conceptual.

Procesul incepe cu o schita pe hartie, iar cand ideea capata contur, se transforma in imagini vectoriale.

La noi, ideile tale prind forma!

Grafica de carte

 

Desi tehnologia si informatia virtuala pe care o primim ne duce pe un alt drum si cartea tiparita este din ce in ce mai putin citita, nu a incetat niciodata sa fie baza unei informatii bine structurate, aventuroase si cu o mare bucurie de a parcurge filele pas cu pas pentru a le intelege si a le savura.

Cartea este deosebita prin forma ei, prin mirosul ei (de vechi sau de nou), prin structura si chiar prin design. Pentru a fi inteleasa cu usurinta, graficianul este cel care ii da forma si imbina utilul cu placutul, meseria cu arta.

Grafica de carte si rolul pe care il are graficianul sunt cu atat mai importante cu cat lectura devine din ce in ce mai putin rasfoita. Tiparirea cartii in sine cu tot ceea ce o cuprinde devine un spectacol fascinant pentru cititor.

 

Grafica publicitara

 

 Grafica publicitara reprezinta transpunerea in ilustratii a viziunii companiei. Realizarea continutului porneste de la o idee si ajunge la produs finit.

Procedura nu este deloc simpla, insa elementele artistice se imbina perfect cu cele tehnice, acolo unde exista talent, implicare si pasiune.

In acest caz, comunicarea se relizeaza prin intermediul unor bannere de mari dimensiune sau panouri publicitare, flyere, brosuri, cataloage, afise si chiar prin personalizarea diferitelor articole.

Design de ambalaj

 

Creaza-ti si personalizeaza-ti propriul design de ambalaj. Putem realiza etichete simple, etichete autoadezive, lucioase sau mate, de diferite dimensiuni, cutii, pungi, etc.

Design-ul este realizat de graficianul nostru, dupa preferintele clientului.

Ambalajele au un rol important in livrarea produselor si tin planeta organizata. De asemenea asigura si comunica ideea esentiala despre brand. Un ambalaj bun este realizat prin imbinarea armonioasa dintre logo, text, culori, material si motivele grafice.

Packagind design este denumirea moderna a ceea inseamna un ambalaj bun, un cost de productie eficient, ce contine elemente definitorii ale brandului.

Acesta fiind si primul impact cu care interactioneaza clientul.

"Publicitatea a incetat sa fie doar un instrument de vanzare si a devenit o arta moderna."
Contact
Adresa:

Str. Traian Nr.190, Sector 2, Bucuresti
Cod postal: 024045

Telefon: +40 740 278 460

Email: office@zebra-advertising.ro

Copyright © 2021 Zebra Advertising SRL

Follow us: